Σύμφωνα με το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο (2006/962/ΕΚ), στο τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης οι μαθητές καλούνται να έχουν αποκτήσει
βασικές δεξιότητες
- προφορικής και γραπτής επικοινωνίας στη μητρική και ξένη γλώσσα
- εφαρμογής της μαθηματικής σκέψης στην επίλυση προβλημάτων καθημερινής ζωής
- παρατήρησης και εξήγησης του φυσικού κόσμου
οριζόντιες (εγκάρσιες) δεξιότητες
- ψηφιακής αναζήτησης/επεξεργασίας/κοινοποίησης πληροφοριών της τεχνολογίας
- οργάνωσης και παρακολούθησης της ατομικής και συλλογικής μάθησης (μεταγνώση)
- διαπροσωπικής και διαπολιτισμικής συμμετοχής στην κοινωνική ζωή και την επίλυση συγκρούσεων
- ανάληψης πρωτοβουλίας & μετατροπής ιδεών σε επιχειρηματικές δράσεις μέσα από δημιουργικότητα, καινοτομία και διαχείριση κινδύνου
- έκφρασης ιδεών, εμπειριών και συναισθημάτων μέσα από τις τέχνες